פעם, הרבה לפני ימי המה-נצ'מע (ווטסאפ), האי-מייל והפייסבוק, כדי לקבל המלצה על בית קפה טוב בסביבה, טלפון של מורה נהיגה, ספר או אפילו רופאה, היינו פשוט שואלים את השכנה. במפגש עם החברים/ות בפרלמנט של שישי, במספרה השכונתית או כסאוספים את הילד/ה מהגן, המידע הכי חם היה עובר – מי הכי מומלץ, לאן כדאי ללכת, איפה המחיר הכי הכי טוב ואיזה שירות חדש אפשר לקבל.
כך, למשל, מצאו הוריי את הבית שבו הם גרים כיום, בסמוך ליער ירושלים, הריאה הירוקה שעוד נותרה ממנה פיסה קטנה של ירוק. גרנו בבניין אחר, לא רחוק משם, אבל אמא שלי תמיד חלמה לגור הכי הכי קרוב שאפשר לעצים שביער הקסום. היו מי שאמרו לה, אז קחי אוהל ולכי לישון מתחת לעצים, מלון חמישה כוכבים. אבל היא לא ויתרה. בסופו של דבר, המוכר במכולת השכונתית שמע על בית במרחק יריקה מהיער שמתפנה. הוא הכיר את אמא שלי ואת החלום שלה משיחות חולין בין רכישת חלב אחת לרכישה אחרת של חלה לשישי, ועשה את החיבור. כבר למעלה מעשרים שנה שהוריי גרים בבית הזה, ותמיד זוכרים לטובה את אותו מוכר במכולת, שכבר עברה מאז כמה וכמה בעלים.
היום, זה כבר לא קורה. חיפשת בית חדש? המקום הראשון לחפש בו הוא YAD2. רצית למצוא דיל טוב של טיסה לחו"ל? בודקים קודם כל, חיפשת דירה? YAD 2, מלון? BOOKING, מסעדה? REST ועוד ועוד.Google Flights – בדרך מקבילה היא ברשתות החברתיות- להעלות שאלה בבקשה לקבל המלצה ולראות מה התשובות שיתקבלו מהחברים, להציץ על מה החברים ממליצים או מובילי רשת בתחומים שונים ועוד ועוד.
השיווק הדיגיטלי עוסק בדיוק בכך – למנף את העסק/ארגון/חברה שלך כך שכשמישהו מחפש את המוצר או השירות שאת/ה מציע/ה אונליין, בדיגיטל – הוא יוכל למצוא דווקא אותך. ולחילופין, לטוב ולרע, גם במקרה שלא נעשה מצד הלקוח/ה צעד אקטיבי כלשהו לחיפוש השירות או המוצר המוצע, אם יש סיכוי גבוהה שהוא יהיה רלוונטי ללקוח/ה מסוים – הוא ייחשף אליו, לעיתים עוד אפילו לפני שהוא או היא חיפשו אותו בעצמם. לטוב ולרע- זה הקסם של השיווק הדיגיטלי. חובב ריצה מתחיל? אולי תצטרף נעליים חדשות…. אמא טרייה? בואי לנסות את העגלה המתקפלת בקלות… חובב סקי? יש לנו דיל מיוחד לעונת הסקי המתקרבת ועוד ועוד.
ישנן מגוון דרכים, שיטות ואסטרטגיות לשיווק דיגיטלי אפקטיבי. כל אלו מתחלקים לשני סוגים מרכזיים: קידום אורגני – כלומר באופן "טבעי" יחסית, ללא תשלום, וקידום ממומן- כלומר קידום מודעות או תכנים באופן מכוון ובתשלום. אבל זה כבר נושא לבלוג אחר, או אולי לפגישת ייעוץ?קראת עד כאן? מוזמנים ליצור איתי קשר ואשמח להתאים לכם את השיווק המדוייק עבור העסק, הארגון או החברה שלך.
רלי.