וובינרים: יצירה ושיווק וובינרים למשיכת לקוחות פוטנציאליים ויצירת מעורבות

וובינרים: יצירה ושיווק וובינרים למשיכת לקוחות פוטנציאליים ויצירת מעורבות. רליכו

בימינו, כששיווק דיגיטלי תופס מקום מרכזי בתקשורת עם קהלים חדשים וקיימים, וובינרים מהווים כלי עוצמתי לשיווק והעברת מידע בצורה מקצועית וישירה. וובינר שמתוכנן היטב- מבחינת תוכן מעניין שמתאים ומושך את הקהל הרלוונטי עבור העסק שלך, הפצה ושיווק בערוצים הנכונים,  פאנליסטים מובילי דעה ועוד – עשוי להוות ערוץ שיווקי מנצח עבור חברות ועסקים רבים.

לאחרונה הפקתי עבור אחד מלקוחותיי וובינר מוצלח אליו נרשמו למעלה מ-300 איש באופן אורגני לחלוטין, ואני שמחה לשתף כאן כמה מהתובנות שיוכלו לסייע גם לכם ולכן לקדם אירוע דומה:

1. הגדרת מטרות הוובינר

הצעד הראשון להפקת וובינר מוצלח הוא הגדרת מטרות ברורות. למה חשוב לך לקיים את הוובינר? האם המטרה היא להגדיל את חשיפת המותג, לשווק מוצר חדש או לספק הדרכה לקהל היעד? הגדרת מטרות עסקיות תאפשר לך לבנות תוכן מותאם שימשוך את קהל היעד הנכון וישפר את הביצועים השיווקיים.

2. בחירת הנושא והתוכן

כדי ליצור וובינר שמושך קהל ושומר על מעורבות גבוהה, מומלץ לבחור נושא רלוונטי ואטרקטיבי. עסקים ומנהלי שיווק מחפשים תוכן בעל ערך מוסף – זה הזמן להציע להם ידע מקצועי, תובנות או פתרונות מעשיים. מומלץ להקפיד להכין על תוכן איכותי ומותאם לצרכים של קהל היעד שלכם, כך שיכיל מידע רלוונטי ועדכני בתחום הדיגיטלי והשיווקי.

3. בחירת הדוברים

דובר/ת מוצלח הוא עניין סופר קריטי להצלחת הוובינר. מומחלץ בחום להקפיד ולבחור דוברים – וכמובן גם דוברות –  מומחים בתחומם, בעלי יכולת להעביר את המסר בצורה רהוטה ואינטראקטיבית. הדוברים.ות צריכים לייצר חיבור אמיתי עם הקהל, לענות על שאלות בזמן אמת ולהפגין ידע מקצועי מקיף. בנוסף, דוברים מובילים בתחומם- התחום הרלוונטי גם עבורכם כמובן- יכולים למשוך לאירוע שלכם קהל יעד איכותי ורלוונטי במיוחד –  לקוחות פוטנציאליים.

4. בחירת הפלטפורמה הנכונה

ישנן פלטפורמות רבות להפקת וובינרים כגון Zoom, Microsoft Teams ואחרות. חשוב לבחור את הפלטפורמה המתאימה בהתאם לצרכי העסק שלך ולכמות המשתתפים. כאשר תבחרו את הפלטפורמה, חשבו גם על הכלים לאינטראקציה עם הקהל כמו סקרים וצ'אטים שיכולים לשפר את חווית המשתתפים.

5. תכנון לו"ז והגדרת שלבים

לו"ז מסודר וברור יהפוך את הוובינר למוצלח יותר. הקפידו להקצות זמן לכל שלב: זמן התחלה/פתיח, הצגת תוכן, שאלות ותשובות, וסיום. תכנון נכון יבטיח שהקהל יישאר מעורב לאורך כל האירוע, ושתוכלו למצות את כל הנקודות המרכזיות במהלך הוובינר.

6. שיווק הוובינר: אסטרטגיה מוצלחת

כדי לקדם את הוובינר ולמקסם את מספר המשתתפים, חשוב לגבש מראש ובאופן מושכל אסטרטגיית שיווק ממוקדת. הנה כמה המלצות טקטיקות לשיווק האירוע:

  • שיווק באימייל: שלחו הזמנה לרשימת התפוצה שלכם עם פרטי הוובינר, הדוברים, וקישור להרשמה. אל תשכחו לכלול הנעה לפעולה ברורה.
  • מדיה חברתית: פרסמו את הוובינר בפלטפורמות כמו פייסבוק, לינקדאין ואינסטגרם כדי למשוך את תשומת לב הקהל.
  • שיווק ממומן: שימוש במודעות ממומנות בגוגל ובמדיה החברתית יכול להגדיל משמעותית את ההרשמות ולהגיע לקהל יעד ממוקד.
  • קבוצות ווטסאפ מקצועיות/אחרות: אתרו את קבוצות הווטסאפ שהן נמצא קהל היעד שלכם, ושתפו בו את פרטי האירוע. שימו לב שישנן קבוצות בהן נדרש אישור מראש לפרסומים מסוגים כאלו ואחרים ןיש לבדוק זאת.

7. הגברת המעורבות בוובינר

כדי לשמור על עניין ומעורבות הקהל, כדאי לשלב סקרים, הגרלות ו/או  שאלות לדוגמה, במהלך הוובינר (בצ'אט למשל). זה יאפשר למשתתפים להשתתף באופן פעיל ולחוש חיבור אישי יותר לתוכן.

8. מעקב אחרי הוובינר והמשך התקשרות

סיום הוובינר הוא רק ההתחלה! שלחו דוא"ל למשתתפים עם הקלטת הוובינר ועיקרי הובינר, שתפו פוסט תודה ברשתות החברתיות והזמינו להמשך התקשרות.

9. ניתוח והפקת לקחים

לאחר הוובינר, נתחו את הביצועים שלו – כמה נרשמו? כמה השתתפו? מה הייתה רמת המעורבות? ניתוח הנתונים יעזור לך לשפר את ההפקות הבאות ולהתייעל בשיווק הדיגיטלי.

לסיכום,

שיווק והפקת וובינרים הם כלים רבי ערך לכל עסק שמחפש להגביר את החשיפה שלו וליצור מעורבות גבוהה עם קהל היעד. באמצעות תכנון נכון, שיווק ממוקד ותוכן איכותי, תוכל להפיק וובינר מוצלח שיביא לתוצאות עסקיות משמעותיות.

 

מחפשים פתרונות שיווק דיגיטליים כמו הפקת ובינרים? צרו קשר ואשמח לסייע. 

רלי, רליכו.