טרנדים מובילים בשיווק דיגיטלי לשנת 2025: מה צפוי לשנות את המשחק בעולם העסקי?

בינה מלאכותית ושיווק דיגיטלי. רליכו - בוטיק לתוכן סושיאל ודיגיטל.

בזמן שרק תתחילו לקרוא את המילה הראשונה בבלוג הזה, כבר הומצאו אי שם עוד אינסוף רעיונות חדשים לייעול וקידום עולם השיווק הדיגיטלי, ובכלל, העולם כולו. עוד פיצ'ר גאוני שמקפיץ את יכולות ה-ChatGPT, עוד אפליקציה ליצירת סרטונים בעיניים עצומות עם פילטר מטורף, עוד תוכנה חדשה שממקסמת ביצועים לקמפיינים ומדייקת אותם פי כמה וכמה.

איך לא חשבו על זה קודם? כל רגע ורגע עולה עוד מחשבה, עוד המצאה, עם רעיון מדהים חדש…  כשהכל קורה כל כך מהר, קשה לחשוב איך ייראה עולם השיווק הדיגיטלי בסוך שנת 2025. עזבו בסוף, עוד חמש דקות אפילו. ובכל זאת…בואו ננסה.

כאשר אנו מתבוננים על עתיד השיווק הדיגיטלי, ניתן לראות איך טכנולוגיות חדשות ובמיוחד בינה מלאכותית (AI) משפיעות עמוקות על הדרך שבה אנו מתקשרים עם לקוחות ומייצרים ערך עסקי. כמנהלת שיווק בסוכנות שיווק דיגיטלי, אני רואה מדי יום איך הגבולות "נמעכים" והאפשרויות נהיות בלתי מוגבלות, מרתקות, יצירתיות, יעילות וכובשות יותר ויותר.

הנה מבט על 5 מגמות מרכזיות שלדעתי ישפיעו באופן משמעותי על שיווק דיגיטלי בשנת 2025:

1. התאמה אישית ברובד העמוק ביותר באמצעות בינה מלאכותית

השנים האחרונות הביאו עימן התפתחות מרשימה ביכולות ההתאמה האישית של קמפיינים דיגיטליים, אך 2025 היא השנה שבה כנראה נראה את הפריצה האמיתית. בינה מלאכותית מאפשרת לנו להכיר את הלקוחות שלנו לעומק, לא רק ברמת הדמוגרפיה אלא ברמה ההתנהגותית והרגשית. זה מתבטא בקמפיינים שמותאמים בדיוק למצב הרגשי וההתנהגותי של הלקוח בכל נקודת זמן.

כך, לדוגמה, חברת ספורט מובילה פיתחה פלטפורמה שמשתמשת ב-AI ליצירת המלצות אישיות ללקוחות על פי נתוני הבריאות ואורח החיים האישיים שלהם. המערכת מנתחת את המידע ומציעה מוצרים מותאמים אישית, כמו נעליים לריצה שמתאימות למשטר האימון של המשתמש וההעדפות שלו ריצה, הליכה וכדומה.

דוגמה אחרת היא למשל חברת קוסמטיקה שמשתמשת ב-AI לניתוח תמונות פנים של לקוחות שמעלים אותן דרך אפליקציה ניידת. המערכת מזהה סוגי עור שונים, בעיות פוטנציאליות וממליצה על מוצרים מותאמים אישית במדויק לצרכי הלקוח/ה, תוך התחשבות בהעדפות האישיות שלו/שלה ובהיסטוריית הרכישות האישית. מדהים…

2. מציאות מדומה ומציאות מורחבת כחלק מהשיווק היומיומי

אם בעבר ראינו שימוש ספורדי במציאות מדומה (VR) ומציאות מורחבת (AR) בקמפיינים מסוימים, עתה הם הופכים לחלק בלתי נפרד מהשיווק הדיגיטלי. חברות משתמשות ב-AR להדגמת מוצר בסביבה הביתית של הלקוח עוד לפני הקנייה, וב-VR ליצירת חוויות קנייה מושקעות שמשלבות אלמנטים של תוכן ושיווק.

לדוגמה, רשת רהיטים בינלאומית פיתחה אפליקציה עם AR שמאפשרת ללקוחות לראות איך מוצרים ייראו בבית שלהם לפני הקנייה. הלקוחות יכולים לסרוק את החלל בביתם ולמקם בו וירטואלית מוצרים מהקטלוג, כדי לבדוק את ההתאמה לעיצוב הקיים שלהם. זה כבר בשימוש האמת בלא מעט רשתות, גם כאן אצלנו בישראל.

3. מעקב אחרי קשב ורגשות בזמן אמת

טכנולוגיות חדשות מאפשרות לנו, א.נשי השיווק, לקבל מדידות מדויקות של רמות קשב ורגש בזמן אמת במהלך צפייה בקמפיינים שונים. מה שמאפשר  להתאים את המסרים השיווקיים ולהגביר את השפעת הקמפיין באופן משמעותי במינון הנכון בהתאם לנתונים המתקבלים.  על ידי הבנת התגובה הרגשית של הלקוח, ניתן לשפר ולייעל את השיווק לאורך זמן.

כך לדוגמה חברת פרסום משתמשת בטכנולוגיה שמנתחת את תגובות הפנים של הצופים בזמן צפייה בפרסומות ברשתות החברתיות. המערכת מזהה תגובות כמו שמחה, הפתעה או אדישות ומשתמשת במידע זה כדי להתאים ולשפר את הפרסומות בזמן אמת.

4. אוטומציה מתקדמת ותקשורת חכמה

עם התפתחות טכנולוגיות ה-AI, אנו רואים גם צמיחה בשימוש באוטומציה ברמות מתקדמות יותר, שמשלבות למידה עמוקה והבנה של נתונים רגשיים והתנהגותיים. כלי ה-AI כבר לא רק מבצעים משימות רוטיניות, אלא גם מסוגלים לנהל שיחות ולהגיב בצורה אישית ומדויקת ללקוחות, תוך יצירת תקשורת חכמה שמותאמת לצרכי הלקוח ולרגשותיו בזמן אמת.

סביר להניח שכבר יצא לכם.ן להתנסות ככך, אולי אפילו מבלי ששמתם לכך לב- בשיחה עם הבנק, עם קופת חולים, עם שירות לקוחות כזה או אחר… בנקים למשל משלב דרך קבע בוט שיחה מבוסס AI שמסוגל לנהל שיחות מורכבות עם לקוחות, מזהה צרכים פיננסיים ומציע פתרונות מותאמים אישית. הבוט משתמש בנתוני הלקוח.ה להתאמת המלצות פיננסיות ומשפר את חווית השירות בזמן אמת (ראו פרסומת רותם סלע לבנק דיסקונט למשל).

5. חדשנות בתוכן ויזואלי עם טכנולוגיית גנרטיבית

תוכן ויזואלי תמיד היה חלק מהכרחי בשיווק דיגיטלי, אך בשנת 2025 אנו רואים טרנד של שימוש בטכנולוגיות גנרטיביות שמאפשרות יצירת תוכן ויזואלי באופן אוטומטי ובקנה מידה גדול. טיקטוק נראית כמי שמובילה את הטרנד הזה, וממנפת אותו בכל הכח- אבל לא רק היא. זה כולל יצירת תמונות, וידאו ואנימציות מבינה מלאכותית לחלוטין – שנבנות בהתאם לנתוני הלקוח/ה והקמפיין, תוך חידוש רעיונות והבאת חוויה חזותית ייחודית ומשכנעת ללקוחות. האלמנט הלא פחות משמעותי בכל הטרנד הזה הוא העובדה שכל אחת ואחת יכולים לעשות זאת מהנייד האישי שלהם.ן – מה שהופך את התוכן ליותר אותנטי, נגיש ובעיקר אפקטיבי.

כך למשל השימוש ב UGC הולך וגובר … חברות ענק משלמות על שיתופי פעולה עם יוצרי תכנים מהיישוב, עם מיליוני עוקבים, והאפקט מכך הוא אדיר.

דוגמה אחרת היא אגף שיווק של חברה לביגוד המשתמש בתוכנה ג'נרטיבית ליצירת קמפיינים ויזואליים. התוכנה יוצרת סרטונים ותמונות שמותאמים להעדפות האישיות והתרבותיות של קהל היעד, תוך שילוב טרנדים עולמיים ומקומיים, כדי ליצור חוויה שיווקית משכנעת ומרגשת. "השמועה" אומרת שעוד מעט לדוגמניות לא תהייה עבודה בגלל שימוש גובר בדוגמניות AI…

המגמות הללו הן רק חלק מהתמונה הגדולה של שיווק דיגיטלי בשנת 2025. ככל שהטכנולוגיות מתקדמות, כך גם הדרכים שבהן אנו יכולים ליצור קשר יעיל יותר עם לקוחותינו הולכות וגדלות.

כמנהלת שיווק, זו הזדמנות עצומה להשפיע, לחדש ולהוביל את השוק לעבר עתיד בו החוויה הדיגיטלית היא לא רק אישית, אלא גם מעמיקה ומעוררת רגש.

רוצים לחשוב יחד איך ייראה השיווק הדיגיטלי שלכם בשנת 2025? צרו קשר.